ESHOT atölyeleri fabrika gibi çalışıyor
Garanti kapsamı dışındaki araçların, yolcu güvenliğini ve yolculuk konforunu etkilemeyecek yedek parçaları da ESHOT’un Gediz Atölyesi’nde tamir ediliyor. Gerektiğinde bu parçaların yenileri de üretilebiliyor. Böylece yılda yaklaşık 150 milyon lira tasarruf sağlanıyor.
Yaklaşık 1700 otobüslük filosuyla her gün ortalama 1 milyon kişiye toplu ulaşım hizmeti veren ESHOT Genel Müdürlüğü’nün; Buca Gediz ve Adatepe, Konak Halkapınar, İnciraltı ve Karşıyaka Örnekköy’deki atölyeleri adeta fabrika gibi çalışıyor. Arızalanan ya da kazalarda zarar gören otobüslere ilk etapta sahada mobil tamir ekipleri ile müdahale ediliyor. Garaja çekilmesi gereken araçlar ise atölyelerde ESHOT’un teknik personeli tarafından tamir ediliyor. Bunun yanı sıra garanti kapsamı dışındaki otobüslerin, yolcu güvenliğini ve konforunu etkilemeyecek yedek parçalarının bir kısmı da yine atölye imkânlarıyla tamir ediliyor. Gerekirse bu parçaların yenileri de üretilerek araçlara monte ediliyor.
Yılda 150 milyon TL tasarruf
ESHOT Genel Müdürlüğü teknik personelinin, 3D yazıcılarla modelleyerek kalıplarını çıkardığı ve atölye imkânlarıyla ürettiği yedek parçaların sayısı 1950’yi buluyor. Orijinallerinden çok daha sağlam olan bu parçaların kullanım ömürleri uzuyor. Böylece araçların arıza sıklığı azalıyor. Yılda 70 bin adedi bulan yedek parça üretim ve tamirat faaliyeti sayesinde ortalama 150 milyon TL tasarruf ediliyor.
Zamandan da kazanılıyor
Yedek parça temin süreleri ortadan kalktığı için araçların tamir süreçleri de kısalıyor. Arızalanan otobüsler, olabilecek en kısa sürede yeniden hizmete dönüyor. ESHOT Genel Müdürlüğü Genel Onarım Şube Müdürlüğü Kısımlar Sorumlusu Kadir Akay, Gediz Atölyesi’nde sadece geçen yıl 30 bin yedek parçanın sıfırdan üretildiğini vurguladı. Tamir edilen yedek parçalarla birlikte bu sayının 70 bini bulduğunu belirten Akay, “Ürettiğimiz parçalar içinde 3000 TL’lik olan da var 300 bin TL’lik olan da… Örneğin piyasadan tanesini 300 bin TL’ye alabildiğimiz KWS pistonunu, biz kendi atölyemizde, kendi imkânlarımızla 7 bin TL maliyetle tamir edebiliyoruz. Bu faaliyetleri, yolcu ve araç güvenliğini riske atmadan yapıyoruz. Kamu kaynağını en etkili ve verimli şekilde kullanabilmek için ince eleyip sık dokuyoruz” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SİLİFKE ESCORT
SİLİVRİ ESCORT
SİLOPİ ESCORT
SİLVAN ESCORT
SİMAV ESCORT
SİNANPAŞA ESCORT
SİNCAN ESCORT
SİNCANLI ESCORT
SİNCİK ESCORT
SINDIRGI ESCORT
SİNOP ESCORT
ŞİRAN ESCORT
ŞIRNAK ESCORT
ŞİRVAN ESCORT
ŞİŞLİ ESCORT
SİVAS ESCORT
SİVASLI ESCORT
SİVEREK ESCORT
SİVRİCE ESCORT
SİVRİHİSAR ESCORT
SÖĞÜT ESCORT
SÖĞÜTLÜ ESCORT
SÖKE ESCORT
SOLHAN ESCORT
SOMA ESCORT
SORGUN ESCORT
ŞUHUT ESCORT
SULAKYURT ESCORT
SÜLEOĞLU ESCORT
SÜLOĞLU ESCORT
SULTANBEYLİ ESCORT
SULTANDAĞI ESCORT
SULTANGAZİ ESCORT
SULTANHİSAR ESCORT
SULUOVA ESCORT
SULUSARAY ESCORT
SUMBAS ESCORT
SUNGURLU ESCORT
SUR ESCORT
SÜRMENE ESCORT
SURUÇ ESCORT
SUŞEHRİ ESCORT
SUSURLUK ESCORT
SUSUZ ESCORT